Mokslinės žinios ir kūrybingi meniniai sprendimai susipynė naujame projekte „Muzika ir už jos“. Projekto idėjos autorės, mokytojos metodininkės Solveigos Varašinskaitės, sumanymą įgyvendino jos mokiniai.
Pirmoji projekto programos dalis – tai mokytojos S. Varašinskaitės pristatytas pranešimas „Muzikavimo perspektyvos ir galimybės šiuolaikinėje muzikos erdvėje . Mokytoja pripažįsta, jog parengti gerą pranešimą yra ne mažiau svarbu kaip ir parašyti mokslinį darbą. Tai labai atsakingas etapas.
„Ugdymo filosofija – mokslinė ir mokomoji disciplina. Tokios disciplinos poreikį sąlygoja edukologų rengimo sistema. Matyt, edukologijos magistrų mokymo turinys neįsivaizduojamas, neformuojant jų filosofinio mąstymo, jų gebėjimo pedagogines idėjas ir išvadas interpretuoti filosofinių koncepcijų šviesoje“, - sako edukologijos magistrė S. Varašinskaitė.
Norėdama pasidalinti savo pedagoginės ir mokslinės veiklos rezultatais, į projekto pristatymą mokytoja pakvietė savo mokinių tėvelius ir senelius.
„Vaiko muzikinio ugdymo funkcijas gali atlikti įvairios institucijos: vaikų darželis, mokykla, televizija ir kt. Vis dėlto svarbiausia iš jų yra šeima. Labai svarbi šeimos misija – sudaryti sąlygas savo vaikui per muziką pakilti į aukštesnę dvasinės kultūros pakopą“, - akcentuoja mokytoja S. Varašinskaitė.
Antroji projekto programos dalis – jaunųjų pianistų koncertas „Nuo Baroko iki šių dienų“. Kadangi mokinys turi bręsti visapusiškai, jis turi pratintis jausti įvairių epochų stilių.
Žengiant pirmuosius žingsnius muzikinę medžiagą dažnai sudaro lietuvių liaudies melodijos, lietuvių kompozitorių kūriniai, kuriuos pristatė pirmokės: Emilija Barisevičiūtė, Kamila Tuinaitė, Luknė Valantinaitė ir Izabelė Petraškaitė. Mažosios pianistės debiutavo jau gruodžio mėnesį, kai dalyvavo edukaciniame projekte – koncerte „Carnevale di Venezia – Improvisus !“.
Koncertinės programos tikslas – perteikti kiekvienos epochos dvasią. Muzikos bruožas – stilių įvairovę, kurią pristatė: Faustina Vaičekonytė, Eidmantė Čivaitė, Mira Jakimavičiūtė.
Armandas Sluoksnaitis, pristatydamas instaliaciją „Vandenyno platybėse“ ,naudojo ir vaidybos elementus. Šis netradicinis kompozicijos pateikimas padėjo iškovoti GRAND PRIX diplomą tarptautiniame konkurse.
Originalias išraiškos priemones pademonstravo ir Gabrielė Zlatkutė, kurios savitas programos pateikimas suteikė galimybę įsilieti į tarptautinio konkurso „Mažieji talentai 2024“ nugalėtojų gretas.
Ovacijos užliejo salę, kadangi žiūrovai audringai reagavo į Martyno Petrausko pasirodymą, kai scenoje skambėjo džiazo muzika. Ši muzika išjudina asmenybę. Džiazas padeda atsiskleisti ir surasti būdą išsiskirti iš minios, nes ši muzika – labai nuoširdi, tikra filosofija.
„Galbūt jūsų vaikas galės tapti profesionaliu muzikantu? Žinoma, ne tai svarbiausia. Svarbu, kad muzika ugdys bei kontroliuos vaiko jautrumą, plės vaizduotę ir lavins inteligenciją“, – sakė mokytoja S. Varašinskaitė.